2000 ناظر و بازرس برای انتخابات شوراهای کرمانشاه نظارت می‌کنند

دبیر هیأت عالی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای استان کرمانشاه از تعیین 2 هزار ناظر و بازرس از طرف این هیأت خبر داد و گفت: مستنداتی از تمامی فعالیت‌های غیرقانونی کاندیداها توسط ناظران استان تهیه می‌شود.
کد خبر: ۴۲۴۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲ 16 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس داریوش رستم‌آبادی، اظهار داشت: در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا 9 هزار و 619 نفر تایید صلاحیت شده که از این تعداد 109 نفر ردصلاحیت و یک‌هزار و 329 نفر کاندیدای شهر و مابقی نامزدها مربوط به حوزه روستایی است.

دبیر هیأت عالی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای استان کرمانشاه با بیان اینکه ردصلاحیت افراد ربطی به مذهب و قومیت آن‌ها ندارد، گفت: هیچ کاندیدایی در استان کرمانشاه به‌خاطر قومیت و گرایش‌های سیاسی رد صلاحیت نشده‌ و پراکندگی این شایعه کذب محض است.

وی رعایت حقوق شهروندی را یکی از موضوعات مهم جوامع بشری توصیف کرد و ادامه داد: برخورد با متخلفان در دستور کار است و کاندیداها مطلع باشند که راه‌انداختن کاروانل‌های تبلیغاتی در سطح شهر از سه تا 30 روز زندانی به همراه دارد.

رستمی از طرفدران کاندیداهای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر خواست جایگاه‌های که شهرداری‌ها مشخص کرده‌اند برای نصیب بنر و پوسترهای استفاده کنند در غیر این صورت برخورد قانونی می‌شود.

این مسؤول با اشاره به انتخاب 2 هزار ناظر و بازرس از طرف هیأت نظارت استان در انتخابات شوراها برای رصد کردن فعالیت‌های کاندیداها، اضافه کرد: تبلیغات باید در چارچوب قانون و براساس دستورالعمل‌های وزارت کشور صورت گیرد، چرا که از تمامی فعالیت‌های غیرقانونی کاندیداها توسط ناظران و بازرسان استان مستندات تهیه می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار